Humanistisen ammattikorkeakoulun TKI-keskus (Meri) muutti äskettäin Logomo Byrååseen. Näissä vanhaan junien huoltorakennukseen kunnostetuissa avokonttoritiloissa on minunkin työpaikkani. Itselleni avokonttorityöskentely on ongelmatonta, tulenhan perheestä jossa oli seitsemän lasta, mutta aina välillä on tilanne, jolloin haluaisit keskustella puhelimessa toisia häiritsemättä.
Tamperelainen Framery Oy kehitti tähän ratkaisun
Olin toimistollani, kun tamperelaisen pienen muotoiluyrityksen Vesa-Matti Marjamäki ja Samu Hällfors saapuivat asentamaan avokonttoreihin suunnittelemaansa puhelinkoppia. Kuvaavaa "start-up -hengelle" on, että kyseiset henkilöt toimivat sekä yrityksensä päällikköinä että koppinsa kokoavina tavaratoimittajina.
Seurasin sivusta, kun puhelinkoppi alkoi muotoutua viereeni. Värikäs ja etäisesti Habbo-hotellin mieleentuova sympaattinen muotoilu herätti kiinnostukseni ja aloin jutella miesten kanssa. Sain kuvan sympaattisista nuorista yrittäjistä, jotka olivat aidosti ylpeitä keskimästään upeasta tuotteesta. Designia, joka oli kehitetty tarpeeseen ja kaupallistettu onnistuneella tavalla.
Yli 30% vientiin
Yrittäjät kertoivat jo reilun 30%:n tuotannostaan menevän myyntiin. Asiakkaina oli esimerkiksi San Franciscon alueella työskentelevien merkittäviä teknologiayrityksiä. Lupasin, etten paljasta nimiä, mutta mielessäni ajattelin että "wow".
Koppien fantastisen menestyksen taustalla on käytännöllisyys, kustomoitavuus ja tarpeeseen vastaaminen. Kopit voidaan brändätä firman väreihin. Seistessään avokonttoreissa ne herättävät varmasti asiakkaiden huomion. Meilläkin poikkeuksetta kaikki vierailijamme kiinnittävät Frameryn puhelinkoppiin huomiota ja nostavat sen puheenaiheeksi. Koppi huomataan.
Asiakasyrityksinä tällä yrityksellä on kotisivujensa mukaan mm. Wärtsilä, Nordea ja Alma Media.
Plug and Play
Monet kopin käyttäjistä kiinnittävät huomiota puhelinkopin tiiviyteen. Ovi täytyy vetää perässä kiinni. Luonnollisesti näin täytyykin olla, sillä ilman tiivistä rakennetta, äänieristyskään ei toimisi.
Ilmanvaihto tapahtuu koneellisesti katolla olevien ilmanottoaukkojen läpi seinään kiinnitetyn työpöydän tasolla olevien ulosmenoaukkojen kautta. Työpöytään on upotettu pistorasia sähköä varten sekä RJ-kaapeli kiinteää internet -yhteyttä varten. Kätevä, jos puhelun aikana täytyy päästä vaikkapa omalle serverille. Kopissa on kaapeloinnit sähköä ja internetiä varten.
Koska puhelin on muotoiltua käsityötä, se hankkiminen on suhteellisen suuri investointi. Ostajan täytyy varautua muutaman tuhannen euron investointiin. Yritys valmistaa useita erilaisia malleja ja valikoimista löytyy myös minineuvotteluhuone. Hienoja!
Kirjoittajalla on läheinen suhde puhelinkoppeihin ja hän ei pysty kävelemään puhelinkopin ohi kuvaamatta sitä ensin. Lue aikaisempi kirjoitus puhelinkopeista ja niiden historiallisesta merkityksestä. Kuinka museovirasto unohti suojella puhelinkopit niiden oikeassa ympäristössään.
Tamperelainen Framery Oy kehitti tähän ratkaisun
Olin toimistollani, kun tamperelaisen pienen muotoiluyrityksen Vesa-Matti Marjamäki ja Samu Hällfors saapuivat asentamaan avokonttoreihin suunnittelemaansa puhelinkoppia. Kuvaavaa "start-up -hengelle" on, että kyseiset henkilöt toimivat sekä yrityksensä päällikköinä että koppinsa kokoavina tavaratoimittajina.
Frameryn perustajat toimittavat tuotteet perille asti. |
Seurasin sivusta, kun puhelinkoppi alkoi muotoutua viereeni. Värikäs ja etäisesti Habbo-hotellin mieleentuova sympaattinen muotoilu herätti kiinnostukseni ja aloin jutella miesten kanssa. Sain kuvan sympaattisista nuorista yrittäjistä, jotka olivat aidosti ylpeitä keskimästään upeasta tuotteesta. Designia, joka oli kehitetty tarpeeseen ja kaupallistettu onnistuneella tavalla.
Yli 30% vientiin
Yrittäjät kertoivat jo reilun 30%:n tuotannostaan menevän myyntiin. Asiakkaina oli esimerkiksi San Franciscon alueella työskentelevien merkittäviä teknologiayrityksiä. Lupasin, etten paljasta nimiä, mutta mielessäni ajattelin että "wow".
Puhelinkopit kootaan käsityönä Tampereen Hervannassa. |
Koppien fantastisen menestyksen taustalla on käytännöllisyys, kustomoitavuus ja tarpeeseen vastaaminen. Kopit voidaan brändätä firman väreihin. Seistessään avokonttoreissa ne herättävät varmasti asiakkaiden huomion. Meilläkin poikkeuksetta kaikki vierailijamme kiinnittävät Frameryn puhelinkoppiin huomiota ja nostavat sen puheenaiheeksi. Koppi huomataan.
Asiakasyrityksinä tällä yrityksellä on kotisivujensa mukaan mm. Wärtsilä, Nordea ja Alma Media.
Minäkin pääsin kuviin! Koppi valmiiksi koottuna. |
Plug and Play
Monet kopin käyttäjistä kiinnittävät huomiota puhelinkopin tiiviyteen. Ovi täytyy vetää perässä kiinni. Luonnollisesti näin täytyykin olla, sillä ilman tiivistä rakennetta, äänieristyskään ei toimisi.
Ilmanvaihto tapahtuu koneellisesti katolla olevien ilmanottoaukkojen läpi seinään kiinnitetyn työpöydän tasolla olevien ulosmenoaukkojen kautta. Työpöytään on upotettu pistorasia sähköä varten sekä RJ-kaapeli kiinteää internet -yhteyttä varten. Kätevä, jos puhelun aikana täytyy päästä vaikkapa omalle serverille. Kopissa on kaapeloinnit sähköä ja internetiä varten.
Puhelinkoppi toimistossamme. |
Kirjoittajalla on läheinen suhde puhelinkoppeihin ja hän ei pysty kävelemään puhelinkopin ohi kuvaamatta sitä ensin. Lue aikaisempi kirjoitus puhelinkopeista ja niiden historiallisesta merkityksestä. Kuinka museovirasto unohti suojella puhelinkopit niiden oikeassa ympäristössään.
Kommentit
Lähetä kommentti